Thursday

ARABIC GUM - MANNA - UBATI SAKIT BUAH PINGGANG


ARABIC GUM POWDER
1kg
Sebungkus RM130 (WM) / RM140 (EM)
Free Poslaju!!

Cara Order: SMS kepada kami dengan menaip AGP ke nombor 0164412347. Langkah seterusnya akan diberitahu melalui sms.

Manna atau "Arabic Gum" ialah gula getah yang berasal dari pokok yang dipanggil “pokok dari langit”. Manna terbaik boleh diperolehi dari pokok Akasia dari Sudan.Manna juga dipanggil Arabic Gum. Ia merupakan sumber prebiotik semulajadi yang dapat memelihara usus dan meningkatkan imun tubuh manusia.


Prebiotik merupakan makanan kepada probiotik di dalam sistem penghadaman manusia. Probiotik adalah bakteria baik yang hidup di dalam usus besar (kolon) untuk memperbaiki sistem imunisasi dan penghadaman.
“Dan Kami telah menaungi kamu dengan awan (dari panas matahari di padang pasir) dan Kami turunkan kepada kamu “Manna dan Salwa” (serta Kami berfirman): “Makanlah dari makanan-makanan yang baik yang telah Kami kurniakan.”(Surah Al Baqarah ayat 57)
Kebaikannya telah dinyatakan di dalam 3 kitab suci terhadap kesihatan semenjak tamadun manusia bermula:

1. Taurat (Exodus 16:31)
2. Injil (Exodus 18:78)
3. Al-Quran (Baqarah 57; Wa’qiah 28)


Manna adalah sumber prebiotik terbaik selain dari susu ibu. Sesetengan meriwayatkan Manna wa Salwa merupakan 2 makanan dari syurga.Dan ada juga yang memberitahu bahawa asbab Bani Israel (orang yahudi) bijak sehingga ke hari ini di sebabkan nenek moyang mereka pernah makan dari sumber makanan syurga

Khasiat Arabic Gum untuk mengubati:-
1) sangat baik dimakan oleh pesakit buah pinggang, dapat memulihkan dan menjaga buah pinggang daripada rosak atau semakin rosak.
2) Kencing Manis
3) Darah tinggi
4) Gout
5) Buasir
6) Sembelit
7) masalah asid urik berlebihan
8) dan lain-lain manfaat untuk kesihatan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.