Sunday

VAGINA TEST KIT - UJI KEASIDAN FARAJ

VAGINA TEST KIT
RM2/pc
Poslaju RM6 smnnjung / RM9 sabah sarawak
Cara Order: SMS kepada kami dengan menaip VTK ke nombor 0164412347. Langkah seterusnya akan diberitahu melalui sms.

Uji keasidan faraj anda dengan vaginal test kit. Vagina yang sihat dapat memastikan sperm tahan lama dan tidak cepat mati.

Pakar sakit puan anda mungkin telah menguji pH faraj anda beberapa kali. Anda boleh menentukan keasidan atau kealkalian rembesan faraj anda sendiri.


Mengapa saya perlu menggunakan vaginal test kit?
Anda mungkin mahu menguji pH faraj anda apabila anda mengalami gejala luar biasa faraj (seperti gatal-gatal, terbakar, bau busuk faraj, atau keputihan yang tidak normal) untuk membantu anda membuat keputusan jika anda memerlukan rawatan perubatan. Walau bagaimanapun, anda perlu memahami bahawa ujian ini tidak akan membantu mendiagnosis HIV, chlamydia, herpes, gonorea, sifilis, atau streptokokus kumpulan B.

Lazimnya, apabila wanita mengalami gejala faraj yang luar biasa, perkara pertama yang datang ke fikiran adalah jangkitan yis faraj. Jika anda mengalami gejala faraj yang anda fikir adalah jangkitan yis faraj, ujian ini boleh membantu anda menolak lain-lain jenis jangkitan faraj sebelum anda menggunakan ubat-ubatan OTC untuk jangkitan yis faraj.


Bagaimana jika saya mahu menggunakan vaginal test kit di rumah?
Vaginal test kit adalah sekeping kertas ujian ph dan carta warna untuk menentukan keputusan pH faraj anda. Untuk melaksanakan ujian, calit sedikit cecair dinding faraj anda dengan putik kapas kemudian sapukan di atas kertas ujian. Seterusnya, bandingkan warna kertas ujian pH anda kepada carta warna. Walaupun warna tidak setepat warna dalam carta, anda perlu memilih warna hasil ujian anda yang paling hampir menyerupai.

Apa keputusan vaginal test kit saya maksudkan?
PH vagina normal adalah 3,8-4,5, sedikit berasid. Vaginal Test kit mengukur pH pada skala 1 hingga 14. PH faraj yang tidak normal mungkin lebih tinggi atau lebih rendah daripada pH vagina normal. Nombor pH faraj yang tinggi menunjukkan kurang keasidan, manakala lebih rendah daripada tahap pH faraj biasa menunjukkan keasidan yang tinggi. PH vagina yang abnormal sering menunjukkan kehadiran jangkitan faraj. Walau bagaimanapun, anda perlu tahu bahawa tidak semua jangkitan faraj menyebabkan perubahan kepada pH faraj. Ini bermakna bahawa mempunyai ujian pH faraj biasa tidak bermakna bahawa anda tidak mempunyai jangkitan faraj.
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.